Zpět na seznam poskytovaných služeb
Podpora IT.
Poskytovaná podpora se dá rozdělit do několika skupin a oblastí.
- telefonická a e-mailová | vzdálená | na místě u zákazníka
- jednorázová na vyžádání | podpora a údržba pravidelná
- pomoc živitelům, podpora jejich PC či NB | podpora serverů, tiskáren, síťových prvků a dalších zařízení.
Telefonická a e-mailová podpora:
Telefonická a e-mailová podpora jsou prostředkem, jak poskytnout uživateli pomoc a vyřešit jeho problém pouhou radou. Na začátku uživatel popíše svůj problém a "pomocník" dle svých znalostí a zkušeností začne uživateli klást doplňující otázky a dávat instrukce tak, aby byl uživatel schopen problém vyřešit sám. Když se problém nepodaří vyřešit e-mailem nebo po telefonu, následuje pokus o poskytnutí vzdálené podpory. |
Vzdálená podpora: |
Typické úkony vzdálené podpory:
- Pomoc a rada uživateli, řešení problému s jednotlivými SW, údržba operačního systému, instalace ovladačů zařízení jako jsou tiskárny, scannery atp.
- Nastavení síťových zařízení, nastavení pravidel firewallu, zakládání a mazání uživatelských účtů a skupin, nastavení mailserverů založení a mazání mailboxů, e-mailových adres či distribučních skupin, nastavení oprávnění k síťovým složkám a souborům.
- Zálohování, kontroly provedení záloh, obnovy dat na vyžádání.
- Pravidelné kontroly logů, serverů, serverových SW a dalších technologií, které poskytují samostatně služby a uživatelé s nimi přímo nepracují.
Podmínky pro provedení vzdálené podpory:
- Funkční internetové připojení na straně zákazníka i poskytovatele podpory.
- Zařízení pro které je žádána podpora musí být online a komunikovat po síti.
- Zákazník musí schválit a umožnit vzdálený přístup přes internet do jeho sítě nebo k jeho počítači, serveru či ostatním zařízením.
Podpora na místě u zákazníka:
V případě selhání telefonické a vzdálené podpory, je uskutečněn výjezd k zákazníkovi. Je třeba umožnit přístup k zařízení, pro které je podpora požadována a pakliže to situace vyžaduje též do prostor, kde se vyskytuje další technologické vybavení, které může souviset s řešeným problémem. |
V případě, že bude zjištěna porucha HW, již se nejedná o podporu, ale o řešení opravy, viz sekce opravy HW.